Casa pairal d'Antoni Gaudí

COM ARRIBAR

HORARIS VISITA

S’ha de fer reserva prèvia per poder accedir-hi.

HORARI SETMANA SANTA
Divendres, dissabte i diumenge
10.00 a 19.00 h.
Dilluns de 10.00 a 17.30 h.
Tancat els dilluns no festius,
el 25 i 26 de desembre i l’1 i 6 de gener.

La taquilla i l’entrada es tanquen 30 minuts abans del límit horari.

HORARIS

1 d’octubre al 31 de maig:
Dimarts a diumenge (inclosos festius)
10.00 a 17.30 h.
Última projecció de l’audiovisual
El món del Cister” a les 16.30 h.
De l’1 de juny al 30 de setembre
10.00 a 19.00 h.
Última projecció de l’audiovisual
El món del Cister” a les 18.00 h.

Activitat educativa a la Casa Pairal d'Antoni Gaudí per IBER, empresa concessionària de l'Ajuntament de Riudoms

Casa_pairal_gaudí_iber_logo

ACTIVITAT EDUCATIVA A LA CASA PAIRAL D'ANTONI GAUDÍ

HISTÒRIA I PATRIMONI DE la casa pairal d'antoni gaudí

El que avui es coneix com la Casa Pairal de la família Gaudí, des del s.XVIII va pertànyer als avis, pare i finalment al mateix Antoni Gaudí. El 1925, un any abans de la seva mort i en no tenir descendència, Gaudí la va cedir a l’Arquebisbat de Tarragona, junt amb el Mas de la Calderera i altres béns que posseïa, amb la condició que els beneficis de la seva venda o aprofitament fossin destinats a la Fundació Verge de Montserrat, que va impulsar el mateix Antoni Gaudí per a que se celebressin misses a la Parròquia de Riudoms en sufragi de l’ànima del seu pare.

A la Casa Gaudí, s’hi trobava ubicat el taller de caldereria que ocupà tota la vida el seu avi patern i que després utilitzà com a taller el seu pare, conjuntament amb el de Reus. En els tallers que el seu pare tenia, Gaudí hi passava moltes hores fascinat per la plasticitat amb la que es transformaven les plaques d’aram en objectes tridimensionals. Hom creu que aquesta fascinació va desencadenar en ell una capacitat d’abstracció i domini de les formes que el feren poder traslladar les seves fantasies a les maquetes que utilitzava com a mostra, i després a la realitat.

L’any 2000 l’Ajuntament de Riudoms finalitzà un llarg tràmit de compra de la Casa Pairal de la família Gaudí, després de sis anys, Riudoms va aconseguir ser el propietari de tot l’edifici de “ca la Calderera”, amb l’objectiu de salvar-la de la progressiva ruïna, crear uns espais restaurats interiors que facilitin una clara lectura d’una casa pairal, i òbviament homenatjar el gran arquitecte riudomenc a través de referències gràfiques i escrites que vinculen Riudoms amb Antoni Gaudi. La Casa Pairal Gaudí s’ha destinat a ser la seu de la Fundació Gaudí, qui també se n’ocupa i gestiona, amb l’objectiu de fer-ne un espai d’interès per al turisme a la vegada que s’hi organitzaran diferents actes culturals, com poden ser exposicions, conferències, cursos, etc.

ACTIVITATS CENTRES EDUCATIUS, ESCOLES I INSTITUTS

Descobrim. Els orígens d'un geni: Antoni Gaudí

Presentem una activitat educativa basada en el joc com a eina d’aprenentatge; fomentant la comunicació, el raonament, la creativitat i el treball en equip. L’objectiu principal és donar a conèixer l’origen i les arrels familiars de l’enigmàtic i universal arquitecte Antoni Gaudí. Descobrirem la casa pairal dels seus pares, on va passar llargues estades durant la seva infància i adolescència a causa de la seva delicada salut; les diferents fonts d’inspiració d’aquest geni marcades per l’entorn; la vida en l’època d’Antoni Gaudí, al segle XIX i principis del XX; i, finalment, coneixerem els costums de la renovada societat anomenada modernista.

Objectius curriculars

  • Identificar què és una casa pairal tradicional.
  • Conèixer l’origen i les arrels identitàries de l’arquitecte Antoni Gaudí.
  • Conèixer l’entorn natural de Riudoms.
  • Conèixer l’ofici familiar de calderer.
  • Conèixer l’obra arquitectònica de Gaudí.
  • Comprendre l’època del modernisme i els nous invents industrials del segle XIX i principis del XX
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Treballar en equip.

Competències bàsiques

Àmbit del Coneixement del medi natural, social i cultural

  • Dimensió món actual.
  • Dimensió coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Dimensió tecnologia i vida quotidiana.

Àmbit lingüístic

  • Dimensió comunicativa i lingüística i audiovisual.

Àmbit matemàtic

  • Dimensió raonament i prova.
  • Dimensió connexions.

D’aprendre a aprendre

  • Dimensió autoconeixement, aprenentatge individual i en grup.
  • Dimensió actitud positiva envers l’aprenentatge.

D’autonomia i iniciativa personal

  • Educació en valors socials i cívics.
  • Dimensió personal, interpersonal i social.

 

Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem ho accepteu.    Configurar i més informació
Privacidad